0.9 C
Kambja
Reede, 19.04.2024

Arhiveeritud sisu!

Artikkel on rohkem kui nelia aastat vana ja ei pruugi olla ajakohane. Arhiveeritud ajalehe artikli sisu takkajärgi ei muudeta!

Vajalik võib-olla värskema teabega tutvumine!

EsikülgKoduvalla arhiiv"Kes tulemata jäi, see kindlasti nüüd kahetseb!"

"Kes tulemata jäi, see kindlasti nüüd kahetseb!"

Hellakesed ehk nooremgaidid tutvustavad paari põnevat ettevõtmist, mis mahtusid Kambja põhikooli õpetaja Sirle Kuristiku poolt juhendatavate gaidide neljandasse tegevusaastasse.

Eesti gaidide jüripäeva laager toimus tänavu Pärnumaal. Et laager oli lahe ja Pärnumaa minu jaoks avastamata, siis tahaksin teile sellest jutustada.

Reis algas Kambjast. Ärkasin enne kukke ja koitu, sest väljasõit oli juba kell 6. Tartus istusime ümber teise bussi ja veeresime Tori poole.

Torist algas matk, kaasa anti meile ülesandelehed, millel olid tähelepanu küsimused. Meie, kambjakad, olime kõik ühes rühmas ja lahendasime kõike koos. Matk oli päris pikk – arvan, et umbes 20 kilomeetrit. Matkamine mulle meeldib ja teele kaasa antud ülesanded tegid selle huvitavaks. Pidime oskama teha igasuguseid sõlmi, tundma mürgiseid taimi. Kehakinnituseks pakuti minu lemmiksuppi – borši, kuuma teed ja rosinakukleid.

Kõhud täis, istusime bussi, mis sõidutas meid Pärnu Gümnaasiumisse – meie ööbimispaika. Saime kätte oma kotid, pakkisime need lahti ja siis läksime ostingule. Käisime ka mere ääres ja muulil jalutamas. Oli päikesepaisteline päev ja rand juba kubises peesitajatest.

Õhtul oli disko. Pikk bussisõit ja matk olid olnud väsitavad – igatahes leidis Une- Mati mind peagi magamiskotist õndsat und magamast.

Pühapäeva hommikul oli äratus kell 8. Sõime kõhud täis. Muide, süüa saime talongide eest – minu jaoks oli see uus kogemus.

Peoriided seljas, suundusime paraadile. Sellel osalesid vist küll kõik lasteorganisatsioonid – gaidid, skaudid, kodutütred. Kogu sel melul hoidis silma peal hulk politseinikke. Tribüünilt peeti kõnesid ja autasustati matkavõitjaid. Meie rühm “Rajaleidja” sai kolmanda koha. Saime diplomid ja kingiks pussnoad. Samuti autasustati tublimaid gaide. Võin uhkusega öelda, et üks neist olin ka mina.

Rongkäigus tulime tagasi kooli juurde. Vahetasime riided, lõunatasime ja külastasime jälle Pärnu kaubanduskeskusi. Unustasime kellavaatamise ja hilinesime kojusõidu bussile – seetõttu teenisime ära teiste pahameele.

Selline oli kokkuvõte jüripäeva laagrist. Kes kohal oli, teab ise, kui vahva oli. Kes tulemata jäi, see kindlasti praegu kahetseb, et kogu sellest lõbust ilma jäi.

Hellake Kätlin Rõigas (V kl)