Kõhedust tekitav õppereis Rakverre

935
Kuuste kooli reisiseltskond Rakvere Vallimäel. Foto: Mart Kimmel

Saanud innustust eelmisel kevadel toimunud Viljandi reisi järel õpilaste positiivsest tagasisidest, taotlesime uuesti toetust Kambja vallavalitsuse huvihariduse ja -tegevuse toetamise vahenditest – seekord õppekäiguks Rakverre. Eesmärgiks oli juba traditsiooniliselt kohaliku teatri etenduse vaatamine, lisaks otsustasime end harida Rakvere linnuse giidi kaasabil keskaja eluolu osas.

Rakvere teatri mängukavast sai välja valitud menuka noorsookirjaniku Reeli Reinausi romaani „Verikambi“ dramatiseering. Tagantjärele hinnates moodustasid nii etendus kui muuseumiprogramm omamoodi kõhedust tekitava terviku. Kui linnuses räägiti meile keskaegsetest piinamisvõtetest ja läbisime põrgulabürindi, siis hauataguste jõudude ning saatanlike sepitsustega pidid võitlema ka Reinausi loo noored.

Reisist võtsid osa Kuuste kooli 4.-9. klassi õpilased ja allpool saate lugeda valikut nende muljetest.

KAIDO MARK,
Kuuste kooli huvijuht

Mulle meeldis väga see õppekäik. Rakvere linnus oli tore ja huvitav, eriti püssirohu tegemine ja kahurikuuli laskmine. Oleksin soovinud ainult natuke rohkem seal ringi käia. Muidu oli piinakamber ka tore, aga samas natuke õõvastav ka.

Teatrietendus oli samuti väga vahva. Näitlejad näitasid hästi emotsioone välja ja tegid etenduse jälgimise nauditavaks.

Ainuke miinus teatris olid rahvast täis vetsud ja väga vali muusika, mida etenduses kasutati.

RETI NATALIE NAEL,
8. klassi õpilane

Rakverest saime palju emotsioone ja arvamusi. Linnuses oli väga lahe, eriti põrgus. Kuigi olin suhteliselt hirmunud, oli see fantastiline kogemus. Kõige enam meeldis mulle püssirohu tegemine ja selle katsetamine. Giid oli väga tore. Oli enesekindel ja teadis, mida räägib. Oli hea kuulata enesekindlat inimest. Viskas väga tihti nalja ja see tegi päeva paremaks.

Ka linnuses pakutud toit oli väga maitsev.

Ainus asi, mille võin puudusena välja tuua, oli vilets ilm. See on paraku asi, mida ei saa ka muuta. Sellegipoolest oli Rakvere reis väga meeldiv.

Etendus oli ka tore ja väga põnev. Seal oli küll sõnu, mida poleks pidanud väiksemad kuulma, aga enamus teksti oli sobilik. Selliseid õppekäike võiks rohkem olla, aga siis poepeatusega tagasiteel, et ei peaks tühja kõhtu kannatama.

KERTU KALDMA,
8. klassi õpilane

Õppekäik oli lahe. Ei tekkinud peaaegu mitte ühtegi igavat momenti.

Linnuses oli väga huvitav, sest seal töötav giid oli ka hea huumorisoonega. Ta oli asjalik teejuht, kes rääkis täpsemalt igasugustest ruumidest linnuses ja keskaegsetest piinamismeetoditest. Ta näitas meile ka, kuidas valmistada püssirohtu, ning asjatundja giidina rääkis meile ajaloolistest relvadest.

Toit oli väga hea: riis koos meega määritud kanalihaga ja magustoiduks pannkook koos moosiga, mis oli eriti hea.

Linnusest kõndisime paarsada meetrit teatrini. Etendus, mida me vaatamas käisime, oli ka väga lahe. Pidi olema õudusnäidend, kuid see polnud üldse hirmuäratav. Pigem oli selline seiklusdraama, millega jäin vägagi rahule.

Bussisõit sina ja tagasi polnud sugugi igav. Kui bussis sõpru või tegevusi on, siis kahetunnine sõit möödub ruttu.

KRISTJAN KONTS,
8. klassi õpilane

Rakverre sõit oli tore. Oli meeldiv seltskond, sai palju nalja ja taustaks käis hea muusika. Rakverre jõudes oli õues külm ja taevas pilves ning lõpuks hakkas ka sadama, mis mulle üldse ei meeldinud, sest mul polnud vastavad riided seljas.

Kõige hirmsam kogemus oli piinakamber ja põrgu, kus ma mitmeid kordi ehmusin ja silmi kinni hoidsin ning hiljem sealt väljudes ikka veel hirmust värisesin. Hiljem valmistasime püssirohtu, millega ka pauku tegime, see oli väga lahe.

Söök oli maailma parim, mida siiani saanud olen, väga suur tahtmine on sinna ainult söögi pärast tagasi minna.

Etendus, mida vaatamas käisime, oli ka väga lahe. See oli õudne ja mitmel korral ka ehmusin. Samas oli see põnev ja romantiline – minu lemmikžanrid kõik koos.