14.9 C
Kambja
Teisipäev, 30.04.2024

Arhiveeritud sisu!

Artikkel on rohkem kui nelia aastat vana ja ei pruugi olla ajakohane. Arhiveeritud ajalehe artikli sisu takkajärgi ei muudeta!

Vajalik võib-olla värskema teabega tutvumine!

EsikülgKoduvalla arhiivVahva ekskursioon Soomaale

Vahva ekskursioon Soomaale

Kambja kooli 5. klassi õpilane Anna-Maria Luik:

Sel kevadel käisime paljude klassikaaslaste ja mõne õpetajaga kahepäevasel väljasõidul Soomaal. Me matkasime rabas ning sõitsime kanuudega.

Soomaa asub Viljandi [ja Pärnu – KV-Online] maakonnas. Soomaal on viis aastaaega. Viiendal aastaajal on Soomaal suur üleujutus – kõik teed, luhad, hoovid ja majade keldridki on üle ujutatud. Viies aastaaeg võib tulla igal ajal – suvel, kevadel, sügisel ja isegi ka talvel. Soomaa metsades elavad igat liiki loomad isegi hundid ja karud. Linde on Soomaal üle 150 linnuliigi.

Meil oli kokku 5 kanuud. Kaks kanuud olid kahesed (kahele sõitjale), ülejäänud olid kolmesed. Kanuudega sõitsime kokku kuus tundi. Veeteel sõites jäi meile ette igasuguseid takistusi – küll maha langenud puid, küll kopra tammisid, muust huvitavast rääkimata. Saime tutvuda erinevate taimede ja puudega.

Õhtul läksime Riisa rappa, sest giid ahvatles, et seal pidavat õhtuti väga ilus olema. Me nägime rabas loojuvat päikest ja saime korjata igasuguseid huvitavaid taimi. Pärast lasti meil maitsta raba vett, kuna see on väga puhas. Käisime ka vaatlustornis.

Pimeduse saabudes süütasime lõkke ning õpetaja Sirle keetis meile maitsvat teed. Lõkkeplatsi juures oli ka üks kiik, mida me ööhakul lõbusalt kasutasime. Õhtul sai kaua üleval oldud ja aega lahedalt veedetud. Me ööbisime telkides.

Järgmisel päeval me läksime Soomaa külastusmajja. Seal näidati meile üht Soomaa teemalist filmi ja pärast sai arvutist kuulata Soomaa kohta erinevaid klippe.

See ekskursioon Soomaale oli väga põnev ja kasulik. Saime omandada väga palju uusi teadmisi ja kogeda vahvaid elamusi.