5.9 C
Kambja
Neljapäev, 25.04.2024

Arhiveeritud sisu!

Artikkel on rohkem kui nelia aastat vana ja ei pruugi olla ajakohane. Arhiveeritud ajalehe artikli sisu takkajärgi ei muudeta!

Vajalik võib-olla värskema teabega tutvumine!

EsikülgKoduvalla arhiivKaks toredat päeva Heurekas ja Meremaailmas

Kaks toredat päeva Heurekas ja Meremaailmas

Kambja kooli tänavuse lennu vilistlane Kärt Sepp käis hiljuti auhinnareisil Soomes, sest võitis oma vanuserühmas läinud õppeaastal toimunud maakondliku uimastiennetusele suunatud kirjandivõistluse mõtlemapaneva kirjutisega „Viimase narkomaani kalmul.“

Pärast pikka ootamist sai minu preemiareis Soome teoks teisel septembrikuu nädalavahetusel.

Meie reisiseltskond ei olnud suur: neli tüdrukut ja kaks poisi ning korraldajana Riina Sepma Tartu Maavalitsuse haridus- ja kultuuriosakonnast.

Väljasõit oli 11. septembril küllalt varajane, kuna pidime Tallina sadamast Silja Super Sea Cat laevaga Helsingi suunas väljuma kell 10.15. Ilm oli ilus ja seetõttu saime nautida merevaadet.

Soome pealinna jõudes majutati meid Scandic Grand Marina hotelli. Pärast seda sõitsime elektrirongiga Vantaasse, et külastada teadusparki Heureka. Seal oli väga huvitav. Eriti meeldis mulle seal rattaga mööda trossi sõita. Tore oli ka arvuti abiga erinevaid soenguid proovida. Kuppelkinos vaatasime kolmemõõtmelist filmi delfiinidest. Heurekas veetsimegi terve esimese päeva igasuguste masinate ja atraktsioonidega lõbutsedes. Õhtul siirdusime me väsinutena hotelli.

Teisel päeval külastasime Meremaailma. See oli väga lahe. Akvaariumides oli nii palju huvitavaid kalu, merihobusid ja teisi mereelukaid. Tore oli olla tunnelis, kus kalad ujusid su ümber ja pea kohal.

Helsingiga tutvumiseks meil palju aega ei jäänud. Külastasime ühte kirikut, mis oli ehitatud kalju sisse ja katuseks oli klaaskuppel. See oli väga kaunis kirik. Päris sisse me kahjuks ei pääsenud, sest seal toimus parajasti jutlus.

Tegime ka väikese jalutuskäigu linnas. Aja nappusel sõitsime hotelli trammiga. Meil vedas, sest tramm möödus just paljudest vaatamisväärsustest.

Kell 16.30. lahkus laev sadamast ja pärast pooleteisetunnist sõitu olime taas Tallinnas, kus bussijuht meid juba ootas.

Koju jõudsin küll päris hilja, aga olin rõõmus, et sain osa võtta huvitavast ja toredast reisist.